THE APPLICATION OF THE GDLC (GAME DEVELOPMENT LIFE CYCLE) GAME DEVELOPMENT METHOD IN MAKING THE PROTOTYPE GAME “ALCHEMIST NIGHTMARE” WITH THE DESKTOP PLATFORMER GENRE

THE APPLICATION OF THE GDLC (GAME DEVELOPMENT LIFE CYCLE) GAME DEVELOPMENT METHOD IN MAKING THE PROTOTYPE GAME “ALCHEMIST NIGHTMARE” WITH THE DESKTOP PLATFORMER GENRE

Penulis

  • Uki AulaFauzi Sekolah Tinggi Teknik Pati
  • Zainal Abidin Sekolah Tinggi Teknik Pati
  • RyanYunus Sekolah Tinggi Teknik Pati

Kata Kunci:

GDLC, Platformer, Game, Desktop

Abstrak

Abstract Game is a game that uses electronic media. Kitten games can also be one thing that is very popular with all people as a medium of entertainment to fill spare time. Making a game requires a method so that the resulting game is more structured, one of which is the Game Development Life Cycle (GDLC). GDLC has several different versions and games also have a variety of different genres. So that not all versions of Game Development Life Cycle (GDLC) are suitable for certain game genres, especially Platformer games which have unique characteristics. This study aims to try to apply the Game Development Life Cycle method in making platformer game prototypes. The results show that making a desktop platformer game prototype using the Game Development Life Cycle (GDLC) can run well. From the results of the beta testing that was tested directly by several players, it obtained a proportion of 98.93% so that it can be said that the prototype game that was made was very worthy of being played and further developed.

Abstrak  Game merupakan permainan yang menggunakan media elektronik. Keberadaan game juga dapat menjadi salah satu hal yang sangat digemari oleh semua kalangan sebagai media hiburan untuk mengisi waktu luang. Dalam pembuatan sebuah game membutuhkan sebuah metode agar game yang dihasilkan lebih terstruktur salah satunya adalah Game Development Life Cycle (GDLC). GDLC memiliki beberapa versi yang berbeda dan game juga memiliki berbagai macam genre yang berbeda-beda. Sehingga tidak semua versi Game Development Life Cycle (GDLC) sesuai dengan genre game tertentu, terutama game bergenre Platformer yang memiliki ciri yang unik. Penelitian ini bertujuan untuk mencoba menerapkan metode Game Development Life Cylce dalam pembuatan prototype game genre Platformer. Hasilnya menunjukan pembuatan prototype game bergenre platformer desktop dengan menggunakan Game Development Life Cycle (GDLC) ini dapat berjalan dengan baik. Dari hasil pengujian beta yang diuji langsung oleh beberapa pemain mendapatkan persentase sebesar 98,93% sehingga dapat dikatakan prototype game yang dibuat sangat layak dimainkan serta dikembangakan lebih lanjut.

Unduhan

Diterbitkan

2025-01-04

Artikel paling banyak dibaca berdasarkan penulis yang sama

1 2 > >>